In Uitjes en reizen

Midweek in Hof van Saksen – photo diary

Hof van Saksen strand

We hadden echt zin om met ons kersverse gezin er even tussenuit te gaan! Maar omdat we nog naar het buitenland gaan eind juli, was de keus voor Nederland snel gemaakt. Ook wel zo makkelijk met Olivier! We kozen voor een midweek in Hof van Saksen, voor ons de eerste keer op een vakantiepark. We gaan eigenlijk altijd wel naar hotels of een appartement, maar nog niet eerder waren we een park geweest. In deze photo diary kan je zien hoe onze week was!

Op maandag vertrokken we naar Drenthe. Ik had in het weekend al een hoop ingepakt, maar wat valt het dan toch tegen wat je last minute allemaal nog moet pakken! Uiteindelijk vertrokken we rond 12.30 uur en waren we iets na 15.00 uur in het Hof van Saksen. Vanaf 16.00 uur kan je je huisje in dus we moesten nog even wachten! Ook was het weer niet zo geweldig, het was vrij bewolkt en een beetje fris. Gelukkig zou het de andere dagen beter zijn! Die avond hebben we bij de supermarkt ‘Noordermarkt’ lekkere verse maaltijden gehaald. Je kan daar bijvoorbeeld een pizza laten maken en ik had een verse salade.

Hof van Saksen
Maren maakte meteen een vriendinnetje

De volgende ochtend was het nog steeds wat bewolkt en besloten we na het ontbijt naar de Hunebedden te gaan. We hadden voor 2 ochtenden ook ontbijt bij het huisje besteld. Heerlijk! Precies op het afgesproken tijdstip werd er een grote doos met broodjes, beleg, melk en sinaasappelsap, yoghurt en zelfs een krant bezorgd! De andere 2 dagen hebben gewoon zelf ontbijt gehaald maar het was wel even extra luxe.

Ontbijt Hof van Saksen
Het ontbijt is goed verzorgd!

Aansluitend aan de ‘achtertuin’ ligt een klein speeltuintje. Maren wilde nog eventjes spelen, helemaal goed natuurlijk!

Speeltuin Hof van Saksen
Wat is Maren klein zo!
Pret in de zandbak!

Daarna zijn we vertrokken naar de hunebedden. Op nog geen 10 minuten rijden ben je al in Borger, waar een groot hunebedcentrum ligt. Na een introductiefilm, die we niet helemaal hebben uitgezeten, zijn we gaan wandelen naar de hunebedden en vervolgens door het Oertijdpark.

Hunebedden
Maren en ik bij de Hunebedden
Oertijdpark
In het Oertijdpark

Toen brak het zonnetje eindelijk ook door! Na een stop bij de lokale Albert Heijn en de slager zijn we terug naar het huisje gegaan voor een dutje. Toen Maren wakker was zijn we naar het zwembad gegaan. Wat super leuk was dat! We hebben dat eigenlijk nog nooit zo gedaan dus eerst durfde ze niet zo, maar toen ze zag dat de andere kindjes ook plezier maakten wilde ze ook en ze genoot enorm!

Hof van Saksen zwembad
Maren in het zwembad!

We wilden eigenlijk bbq-en, maar onze gasaansteker deed het niet! Omdat het al wat later was besloten we snel gewoon wat vlees te bakken, salade en stokbrood erbij en het was helemaal goed. De volgende dag was het stralend weer en echt warm. We zijn naar het strandje geweest, wat was dat fijn! Gewapend met emmertje & schepje was Maren niet uit het water te krijgen, ze vond het heerlijk. Olivier heeft al die tijd lekker liggen slapen, overigens ook steeds in het zwembad of bij andere uitjes!

Hof van Saksen strand
Genieten op het strand
Dikke pret!

Het strand ligt aan een prachtig meer, ’s avonds tijdens een wandeling lag het er ook zo mooi bij!

Het meer

’s Middags zijn we bij het huisje gebleven en heeft Maren in de speeltuin gespeeld. Ook hebben we eindelijk de bbq gebruikt!

Ze durfde ineens niet van de glijbaan!
Simpele bbq; wat vlees, stokbrood en salade!

Op donderdag zijn we ’s ochtends naar het zwembad geweest, we waren zo nieuwsgierig naar de wildwaterbaan! Hij was ook wel de moeite waard, al moesten we op sommige stukken een beetje mee duwen. Hij is ondiep dus wel wat veiliger voor jongere kinderen, maar af en toe is de stroming minder. Na het dutje zijn we nog een keer naar Borger gegaan voor wat boodschappen. Maren verheugde zich al helemaal op de slager, vanwege het plakje worst!

Wat een keuze!

Helemaal blij met haar plakje worst!

Na het eten was het tijd om nog eventjes te spelen, het voelde ook echt als een zwoele zomeravond. Wat hebben we geboft met het weer! Jammer om op vrijdag alweer te vertrekken.

In het avondzonnetje

Met de voetjes in het zand!

Vrijdagochtend begon al erg vroeg, om 04.30 uur was Maren al wakker! Dat was die hele ochtend ook te merken, niet helemaal in haar hum en ook wij waren er moe van. Het grote inpakken begon en we besloten gewoon lekker naar huis te rijden! Het kratje voor de boodschappen werd ook goed gevuld 😉

Past precies!

Wat hebben we het fijn gehad in Hof van Saksen! Het was ook heerlijk rustig, we waren er natuurlijk ook niet tijdens een schoolvakantie. We vonden de huisjes echt fijn en luxe ingericht en de faciliteiten zijn goed. Ook kan je buiten het park genoeg doen, zoals de Hunebedden bezoeken maar ook Groningen ligt maar op 30 minuten rijden. We gaan zeker nog eens terug!